mandag 5. september 2011

Fra begge to, til alle dere!

Godtfolk!











Bodø her kommer vi; meg selv og jeg. Vi har virkelig funnet tonen etter en stor uenighet vedrørende bading i nordtrøndelag på torsdag. Det var så mye klager på lukt fra meg sjæl at jeg meg hoppa i det kalde havet. Men proposjonalt med økt hygiene og forbedrede naturutsikter er nå humøret mellom oss helt på topp.

Vi har ikke sett folk siden vi var på en pub i Rørvik på fredag. Og for en magisk plass! Et lokalt husband spellte opp til dans all night long med udødelige klassikere fra creedens. Når man er i trøndelag minnes man tilbake til de "gode gamle 80 åra da alle snuter hadde bart"

Selv om Brønnøysund og nord trøndelag har sin helt spesielle sjarm, er jeg fryktelig glad for å ha kommet meg til nordland. Fjellene er knivskarpe og skjærer rett ned ihavet. Og det er helt fabelaktig å hamre i 7 knop(bakoversveiseblind) gjennom disse fjellene i solopp/nedgang. Homo..

Bak meg har jeg norges desidert nest største isbre, svartisen og foran meg har jeg Bodø.
Jeg har kompiser i Bodø, de snakker så sakte at jeg blir stressa.
Har alltid likt folk som kan være morsomme uten innlevelse. Kun fokus på det som er moro.
Apropos, han ene kompisen fra Bodø var min maskingevær 2'er i militæret. Hans jobb var å korrigere mine treff/bom. Men på grunn av hans trege tale lå han alltid og korrigerte byger som for lengst var historie. Type. Håper jeg møter de.

Hvis været holder seg som det har gjort hele veien håper jeg å være på Nordkapp på fredag. Det er litt over 400 nm igjen.

67 grader nord, 4to go.
CPT TOM












11 kommentarer:

  1. Fantastisk, digger skildringene dine.
    God fest i bodø, selv om det bare er mandag ;)
    Ha ein flott tur videre!

    SvarSlett
  2. legg ut ein video av deg å skuta då! PLS

    SvarSlett
  3. På tide å komme seg videre nå?

    SvarSlett
  4. Haha, jeg sitter litt værfast i Bodø.I værste fall må jeg bli til fredag. Driver med vedlikehold og gjør utbedringer på båten for å myrde tid.
    Det er ingen ønskesituasjon å sitte og sture i Bodø. Mine kamerater er ikke her engang. Møkk!

    SvarSlett
  5. Ok, skjønner deg godt. Får håpe du kjem deg ivegen så snart som mulig!
    Lykke til med forbedringane, meir bilder av båten hadde gledet oss, som skulle ønske vi var i deres sko ;) Digger opplegget deres!!

    Hans J
    Florø

    SvarSlett
  6. Har du vært i Bodø siden mandag eller tirsdag nå ? :D

    SvarSlett
  7. Nydeli å se at du er undervegs igjenn :) :)
    Tenker det er noen gutta lenger nord som gleder seg til du kommer snart :)

    hj

    SvarSlett
  8. Grattis med nyebåten. Vannvittig kjekt å sjå at folk som tør satse, virkelig får det til. Lykke til med fiskeriet som venter i nord. legger ved lenke på ais'n, dette har vi laga til på vår hjemmeside.
    http://marinetraffic.com/ais/default.aspx?mmsi=257100840

    SvarSlett
  9. Hordan går det gutter? Lenge side det har vært noen update på siden deres))) Hvordan funker nybåten i drifta?

    SvarSlett
  10. Jeg vil anbefale alle som leter etter forretningslån til Le_Meridian, de hjalp meg med lån på fire millioner dollar for å starte opp quiltingsvirksomheten, og det var raskt. Når jeg fikk et lån fra dem, var det overraskende hvor lett de hadde å jobbe med. De kan finansiere opp til $ 500.000.000.000 (fem hundre millioner dollar) i alle regioner i verden så lenge det kan garanteres 1,9% avkastning på prosjektene. Prosessen var rask og sikker. Det var definitivt en positiv opplevelse. Unngå svindlere her og ta kontakt med Le_Meridian Funding Service On. lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.com. WhatsApp ... + 19893943740. hvis du leter etter forretningslån.

    SvarSlett