torsdag 1. september 2011

MS Dunderdonna minutt for minutt




Fy flat'e som franskmenna sier. Min ferd fra Bergen til Nordkapp er godt i gang. Har hatt noen brillefine stopp i Florø, Måløy, Ålesund og i natt sov jeg på gjestebrygga i Bud.

Det å være helt alene i 10 døgn, det er en helt ny erfaring for min del. Det sies at det skal være godt for en, det å bli kjent med seg selv. Men det kan jo fort bli en katastrofe om du finner ut at du ikke er noe fan av selskapet. Så jeg kan ikke gjøre annet enn å krysse fingra å håpe at morra mi har rett i at jeg er helt konge, he.

Nå ankommer jeg fosen, med solskinn i trynet og bleika dam. Har sett det fineste jeg har sett hver eneste dag. Alle mann til sjøs. NÅ!


Inn:
Masse brødskiver med eplesyltetøy og blåskimmel ost.
Fjordland kjøttbollar med potetmos og tyttebær.

Ut:
2 do besøk, var litt spent siden hamburgerne i går hadde ligget litt lenge i sola, men det gikk greit. Sånn praktisk fungerer dassen ombord glimrende.

Dere som vil kan tracke ferden min kan gjøre det på
www.marinetraffic.com
Søk på docfish som vessel. Artige greier.

Tombalambomba

11 kommentarer:

  1. Grattis med ny båt!

    Hvilke plasser har du tenkt å gå innom på tur nordover?

    SvarSlett
  2. Ser for meg at det blir noenlunde samme som hurtigruta tar. Men jeg er mer enn gjerne åpen for forslag. Er det noen som speller til dæns så er jeg parat med en gang!
    Tom

    SvarSlett
  3. Gratulerer med ny båt å god tur nordover!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med ny båt, artig å se at det går godt for dere!

    SvarSlett
  5. Shit grattis Gutta! Sporty at du tar turen alene.. Jævlig tøft er det! Noe som er helt genial er marinetraffic! Zoomet helt inn på deg haha Good tur kompis!
    Kim

    SvarSlett
  6. Gratulerer så meget!! Tøff og fornuftig satsing!! Ser ut til å være ein kjempe båt, gleder meg til dere legger ut filmer med fiske fra denne!! Må blir det sikkelig vei i vellinga!!!
    Mvh
    Hans J
    Florø

    SvarSlett
  7. Ser dagens destinasjon er Rørvik. Da går du nok forbi midt hjemsted i morgen (Brønnøysund).
    Dårlig med dansing i morgen likevel :p

    SvarSlett
  8. Har dere ikke AIS På gammelbåten ? :D

    SvarSlett
  9. Hei. Sitter og ser på marinetraffic nå. Du passerer akkurat Hugla. Hvor har du tenkt å søke havn henne i natt?
    Skulle gjort meg en tur ut med egen båt og hilst på men ligger for tiden med et lite havari.

    SvarSlett
  10. Hei hei, synd du hadde havari. For besøk mottas med applaus.
    Nå er jeg et par timer unna Bodø. Tok et skikkelig kraftjafs av norgeskartet igår/natt.

    SvarSlett
  11. Jeg vil anbefale alle som leter etter forretningslån til Le_Meridian, de hjalp meg med lån på fire millioner dollar for å starte opp quiltingsvirksomheten, og det var raskt. Når jeg fikk et lån fra dem, var det overraskende hvor lett de hadde å jobbe med. De kan finansiere opp til $ 500.000.000.000 (fem hundre millioner dollar) i alle regioner i verden så lenge det kan garanteres 1,9% avkastning på prosjektene. Prosessen var rask og sikker. Det var definitivt en positiv opplevelse. Unngå svindlere her og ta kontakt med Le_Meridian Funding Service On. lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.com. WhatsApp ... + 19893943740. hvis du leter etter forretningslån.

    SvarSlett