torsdag 1. september 2011

M/S Dunderdonna

Yes sir sirray sirooney!

Det har vært en lang prosess fra drøm og håp, til jeg nå sitter i vår nyinnkjøpte fiskebåt stolt som ei hane og kjenner på virkelighet!




Den nye båten er en 2008 modell kingfisher bygget i Skottland.
M/S Dunderdonna er 10 meter lang og 4 meter bred. Og armert til tenna med utstyr Kjell og jeg tidligere kunne se langt etter. Her er det fiskeri velstand på øverste plan.


Siden båten befant seg i Bergen, og overtagelsen ble midt i krabbe sesongen er Kjell i nordkapp og fisker mens jeg seiler nybåten nordover.
Og oppe i nord går det skikkelig unna, Kjell og carl ivar leverte ny rekord med krabber igår.

Legger ut mer info om den nye båten under fanen "om flåten"

Skal blogge masse om min solo tur fra vestkapp til nordkapp.
Ut å løp alle mann, vi bor på verdens flotteste lekeplass.

4 kommentarer:

  1. Gratulere med ny båt ser fram til å se stoltheten deres seile forbi mitt kjøkkenvindu her i nordvågen lasta til randen av krabbe og kapital til dere.dokker e dyktig stå på vidre.
    hilsen en nabo lengere bort i gata

    SvarSlett
  2. Konge av dere! Og hvis jeg har glemt å si det: Vanvittig bra navn på nye skrælet! :D

    SvarSlett
  3. E vel ikkje så stolt no lenger? når dokke he gått konkurs og båten liger til salgs på finn!!!

    SvarSlett
  4. Jeg vil anbefale alle som leter etter forretningslån til Le_Meridian, de hjalp meg med lån på fire millioner dollar for å starte opp quiltingsvirksomheten, og det var raskt. Når jeg fikk et lån fra dem, var det overraskende hvor lett de hadde å jobbe med. De kan finansiere opp til $ 500.000.000.000 (fem hundre millioner dollar) i alle regioner i verden så lenge det kan garanteres 1,9% avkastning på prosjektene. Prosessen var rask og sikker. Det var definitivt en positiv opplevelse. Unngå svindlere her og ta kontakt med Le_Meridian Funding Service On. lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.com. WhatsApp ... + 19893943740. hvis du leter etter forretningslån.

    SvarSlett