tirsdag 20. juli 2010

Agurknytt

Ferien for vårt besøk nærmer seg slutten, og vi må innrømme at det har vært rasende artig å ha dem her.
Selv om det ikke er så lenge siden vi dro hjemmefra, var det helt konge å se dem igjen.
Vi håper at flere tar turen, uansett sesong.

Utenom fiske har vi gått fjellturer, spilt fotball, skatet, vært på byn, båttur, kino, og spist mange gode middager.

Som en avsluttning har vi i morgen planer om å dra til selveste Nordkapp, og siden vi har blitt Nordkapp ambasadører (member of the royal north cape club) skal vi ta med våre gjester til landets "nordligste" punkt.
Jeg skriver det i gåsetegn da Nordkapp faktisk ikke er det nordligste punktet, det heter Knivskjellodden og er 1457 meter lengre nord. Men desverre for Knivskjellsodden klarer den ikke å konkurrere med Nordkapp i konkuransen ; om å gjøre å se mest mulig ut som en endestasjon.
Men når vi i morgen drar til Nordkapp, da later vi som.

Siden vi ikke får bil før i midten av august, blir transporten med de fremkomstmidlene vi har; M/S Donna, føtter, skateboard og sykkel. Eller som CIB og Eivind valgte, en kobinasjon av de to-tre sist nevnte.

Vi skal prøve å unngå flere agurker i fremtiden,
men slik er desverre sommeren her også.

2 kommentarer:

  1. Goooood tur!!! Dere er heldige som får oppleve så mye av vakre Norge! Jeg kommer hjem en liten uke i august, men jeg tror ikke får kommet meg på besøk da. Men en dag gutter... Stor klem til dere ALLE:)

    SvarSlett
  2. Liker agurknytt! Og blir veldig fristet til en tur selv merker jeg.. :)

    SvarSlett